بررسی دانش آموزشی-محتوایی و روش‌ تدریس استادان زبان تخصصی دانشگاهی، و عقاید دانشجویان در مورد روش‌تدریس استادان زبان تخصصی دانشگاهی در ایران

محمود رضا عطایی؛ عصمت بابایی؛ رضا طاهرخانی

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1396، ، صفحه 27-1

https://doi.org/10.22054/ilt.2017.8417

چکیده
  بررسی نظام‌مند دانش آموزشی-محتوایی و روش ‌تدریس استادان زبان تخصصی دانشگاهی یک شاخۀ تازه در زبان­شناسی کاربردی به­ویژه در کشورهایی مانند ایران می‌باشد که در آن زبان تخصصی دانشگاهی توسط دو گروه از استادان با تخصص‌های مختلف، یعنی استادان زبان و استادان دروس تخصصی، تدریس می‌شود. تحقیق فعلی به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های دانش ...  بیشتر

ارزیابی نمونه فعالیت ها و گسترش تفکرات مرتبه بالاتر از طریق هوش چندگانه و بازخورد از طریق گفتگو

اکرم فراوانی؛ محمودرضا عطایی

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1394، ، صفحه 25-1

https://doi.org/10.22054/ilt.2015.3188

چکیده
  تاکید حال حاضر برمهارت­های تفکر مرتبه بالاتر ، بسیاری از مدرسان زبان­های خارجی را بر آن داشت که به بررسی تاثیر ترکیب روش­های گوناگون تدریس و ارزیابی بر افزایش مهارت­های تفکر بپردازند. در پاسخ به این نیاز رو به رشد برای مطالعه تاثیر راهبردهای مختلف تدریس بر مهارت­های تفکر مرتبه بالاتر، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیری که ادغام ...  بیشتر

بررسی دانش آموزشی-محتوایی و هویت حرفه ای استادان ایرانی در حوزه تدریس زبان انگلیسی با اهداف علمی

محمود رضا عطایی؛ محدثه خزاعی

دوره 3، شماره 1 ، تیر 1393، ، صفحه 35-1

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مطالعه دیدگاه استادان ایرانی نسبت به دانش آموزشی-محتوایی و نیز هویت حرفه ای آنان و همچنین بررسی میزان تطابق  این دیدگاه ها با نحوه عملکرد استادان در کلاس های زبان انگلیسی با اهداف علمی انجام شد. بدین منظور، از یکی از دانشگاه های شهر تهران،  دو استاد از گروه  آموزش زبان انگلیسی و دو استاد از دو گروه متفاوت که ...  بیشتر